woensdag 8 december 2010

Poezie.

Als ik iets mocht veranderen zou ik wel willen dat
ik een dier kon wezen en het liefst werd ik dan kat.

Maar

Ik ben te groot voor etensbakjes
en te groot voor schoot
ik kan niet spinnen, niet miauwen
en ik ben niet rood.
Of wit of zwart of vol met vlekken
en ik eet geen brokken
ook wil ik van m'n leven geen
nat voer naar binnen schrokken.
Ik doe mijn plas niet op de bak
ik kan ook niet goed graven
ik speel niet met een speelgoedmuis
heb niet de mensch als slaven.
Ben niet zo goed met personeel
daarvoor ben ik te lief
ik jat niks van het aanrecht af
dus ik ben ook geen dief.
Aaibaar ben ik amper
ik heb geen dikke vacht
ik heb geen snor en ook geen staart
en zie slecht in de nacht.
Ik loop niet op vier poten
en ik lig niet in een mand
ik drink niet uit een bloemenvaas
en bijt niet in je hand.
Ik leg geen dode vogels
als cadeautjes op de mat
en daarom ben ik niet geschikt
voor ’t ambacht van De Kat.


Moraal:
Een mens die als een poes doet is bij voorbaat geestelijk ziek
Die moet opgesloten in een rusthuis of kliniek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten