maandag 8 november 2010

Niks te danken

Vandaag stond er in het AD, of eigenlijk OP het AD gezien het feit dat het de voorpagina betrof, het volgende:

"'Kwetsbare mensen' als ouderen, zieken en dikkerds kunnen in deze warme periode gezondheidsrisico's lopen'.

Nu is het geen geheim dat ik behoor tot het van nature retegezellige, bourgondische, door photoshop niet meer recht te breien en uit leukeklerenland verbannen klootjesvolk van de dikke mens. Mijn gewicht? Pakembeet (en doe dat nou eens, je weet niet wat je meemaakt) 125 kilo. Schoon aan de haak, of, voor wie er niet van houdt, vies aan de haak.

(niet gehinderd door wat anderen van mij vinden maar ook niet te beroerd jullie mijn leuke kanten te onthouden: behalve weliswaar (veel) (te) dik ben ik bij mijn geboorte opgeleukt met een sprankelende geest (IQ 133, waarbij ik, nu mijn gewicht geen geheim meer is, ook maar geen geheim maak van mijn intelligentie en eraan wil toevoegen dat ik de test In Het Engels heb gemaakt), gezond ziek gevoel voor humor en een warm hart. Wie het wil, mag het hebben, er is genoeg.)

Bij monde van het AD artikel(tje) adviseerde het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu mij, als dikkerd, vervolgens om tenminste 2 liter vocht per dag te drinken, inspanning te vermijden en in de schaduw te blijven tussen 12 en 16 uur.

Doorgaans wars van enige inspanning, met een natuurlijke drang tot overmatig nuttigen van spijzen en dranken en voorzien van een heel groot lichaam waar heel veel huidkanker heel makkelijk een plekje kan veroveren leek mij dit advies best logisch en niet al te lastig op te volgen.

Het AD artikel(tje) ging vergezeld van een foto waarop gezonde dunnerds praktisch nakend op een voor veel geld gehuurd strandbed ogenschijnlijk onbeschermd genoten van zon, zee, zand en strand. Voor deze gezonde, dunne mensen gold het advies dus duidelijk niet.

Lieve, onkwetsbare, jonge, gezonde, misschien van nature niet zo gezellige, verminderd bourgondische, slablaadjes ontledende dunnerds, voor wie altijd iets te vinden is in leukeklerenland: ook jullie drogen uit. Ook jullie vallen flauw. Ook jullie verbranden. Daarom adviseer ik jullie met liefde het volgende:

Drink tenminste 2 liter water per dag,
ga uit de zon tussen 12 en 16 uur en
vermijd overmatige inspanning.

Graag gedaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten